Blog | Tréning paměti hrou

Tréning paměti hrou

Každý rád hraje piškvorky. Dají se považovat za velmi jednoduchou hru. Napadlo mě, jak využít piškvorky k tomu, aby člověk mohl trénovat svou paměť. Jak? No hrát bez plánku, jen podle paměti.

Představte si 3 hráče. Jeden má plánek, říkejme mu sudí.

Další dva hrají proti sobě. Hlásí své tahy jako pozice, třeba a1 je 1. řada a 1. sloupec, b5 je 2. řada, 5. sloupec.

Sudí odpovídá, že v pořádku, poté, co si zapsal tah. Případně, že je hrací pole už plné a nikdo nevyhrál (remíza), nebo že někdo zvítězil.

Obětoval jsem pár hodinek a sudího jsem naprogramoval.

Stáhnout si hru můžete zde: piskvorky-1.0.0-standalone.jar

Zdrojáky zveřejním později, celá hra se vešla do 100 řádek kódu.

Vyžaduje nainstalovanou javu.

Spouští se z příkazové řádky pomocí:

java -jar piskvorky-1.0.0-standalone.jar

Udivilo mě, jak se ta hra stane najednou těžká.

Příjemné hraní si. (PS: kdo najde cheat?)

Life Hacking

Předejte zkušenosti i dalším a sdílejte tento článek!

Předchozí článek
Následující článek


Jiří Knesl
Business & IT konzultant

Jiří Knesl poprvé začal programovat v roce 1993. Od té doby, díky skvělým učitelům a později zákazníkům, měl možnost neustále růst v oboru vývoje webových aplikací a informačních systémů. v roce 2002 se přidal zájem o ekonomii a v roce 2006 o organizaci práce. Vším tím se konstantně profesně zabývá jak ve svém podnikání, tak i u zákazníků. Za posledních 5 let vydal na tato témata přes 400 článků.

Prohlédněte si moje reference

Mám zkušenosti z rozsáhlých projektů pro korporace, velké podniky, střední i malé firmy, ale i pro startupy v cloudu. Zvyšoval jsem jejich know-how, pomáhal nastavovat jejich organizační strukturu, byl lektorem a mentorem v náročných situacích. Podívejte se, jak vidí můj přínos samotní klienti.

Sledujte mé postřehy na sociálních sítích